It’s been 25 years since the first Final Cut Pro was announced.

اپل Final Cut Pro 11 را راه اندازی کرد و مجموعه برنامه های خلاقانه خود را به روز رسانی کرد

بیش از یک دهه پس از راه اندازی Final Cut Pro این برنامه پس از حذف شماره در نام خود در چند سال گذشته اکنون به Final Cut Pro 11 به روز می شود. این به‌روزرسانی شامل ابزارهای جدید پوشاندن مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان ایجاد زیرنویس‌ها به‌طور مستقیم در جدول زمانی، ویژگی‌های ویرایش ویدیوی فضایی، و مجموعه‌ای از بهبودهای گردش کار است. نسخه جدید برای کاربران فعلی رایگان و یک بار خرید 299 دلار برای کاربران جدید است. Final Cut Pro برای iPad و Final Cut Camera امروز نیز به‌روزرسانی‌هایی دریافت می‌کنند.

من هفته گذشته را صرف آزمایش این ویژگی های جدید کرده ام، و بسیاری از آنها پیشرفت های بزرگی هستند. من به ویژه از سرعت و دقت یکی از ویژگی های جدید که به دسکتاپ می آید تحت تأثیر قرار گرفتم: ماسک مغناطیسی. با یک کلیک می توانید به راحتی سوژه ای مانند یک شخص را از پس زمینه جدا کنید و تنظیمات رنگ های مختلف را در آن قسمت از فیلم اعمال کنید.

من ماسک مغناطیسی را در سناریوهای مختلف آزمایش کردم، مانند ویدیوهای استاتیک در حال صحبت و عکس‌های اسنوبورد با حرکت سریع. در هر سناریو، Final Cut Pro کار بسیار خوبی در جداسازی سوژه ها انجام داد. اما هر بار انتظار یک ماسک کامل با پیکسل را نداشته باشید. من هنوز باید وارد عمل شوم و برخی تنظیمات کوچک برای کمک به این موضوع انجام دهم. می توانید به صورت دستی ماسک خود را با یک قلم مو تنظیم کنید، نقاط ردیابی را اضافه یا حذف کنید و به Final Cut Pro اجازه دهید فیلم را تجزیه و تحلیل کند.

یکی از چیزهایی که قابل توجه بود این بود که به طور خودکار بند های کوله پشتی من را شناسایی می کرد.

من تحت تاثیر سرعت کل فرآیند قرار گرفتم. البته، این کلیپ ها نسبتاً کوتاه بودند (هر کدام حدود 45 ثانیه)، اما هر ماسک در مک بوک پرو 4 ساله 10 هسته ای من کمتر از یک دقیقه طول کشید – زمان بسیار کمتری نسبت به فرآیند خسته کننده انجام آندوسکوپی به صورت دستی در افتر افکت.

وقتی شروع به ضبط فرآیندم روی صفحه کردم، متوجه شدم که تجزیه و تحلیل به طور قابل توجهی کند شد. این ویژگی روی مک های مبتنی بر اینتل نیز کار خواهد کرد.

من یک کاربر مشتاق Adobe Premiere Pro هستم، اما ویژگی هایی مانند این همیشه باعث می شود که بخواهم به Final Cut Pro فرصت دیگری بدهم. با این حال، ممکن است مدت زیادی از من عقب نمانم: Adobe اوایل سال جاری ویژگی مشابهی را برای Premiere اعلام کرد. DaVinci Resolve نیز ویژگی مشابهی به نام Magic Mask دارد.

ویژگی جدید بعدی توانایی ایجاد خودکار زیرنویس ها در تایم لاین شما است. Final Cut Pro این کار را با استفاده از یک حالت زبانی که توسط اپل آموزش داده شده است انجام می دهد و کل فرآیند به صورت محلی روی دستگاه بدون ارسال اطلاعات به ابر انجام می شود. این فرآیند سریع است اما همیشه دقیق نیست و اغلب کلمات رایج را اشتباه می‌نویسید. او با اسامی مناسبی مانند “The Verge” و حتی موارد رایج تر مانند “machine” سر و کله زد و به جای آن فقط “machine” را نوشت. اینها فقط چند نمونه از نمونه های زیاد است. همچنین اگر می‌خواهید آن‌ها را به TikToks خود اضافه کنید، راهی برای طراحی زیرنویس‌های خود وجود ندارد. برای انجام این کار، باید چند پلاگین شخص ثالث را بررسی کنید.

1/4

Final Cut Pro اغلب در زیرنویس‌های تولید شده اشتباهات املایی ایجاد می‌کند.

این یک به‌روزرسانی خوب است، اما کاش اپل یک گام فراتر برود و ویرایش مبتنی بر متن را اضافه کند، که به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها را فقط با استفاده از متن به جای خود خط زمانی ویرایش کنید. ویرایش متن در پریمیر هنگام کار بر روی مستندها یا مصاحبه های طولانی تر به من کمک زیادی کرده است و ای کاش در فاینال کات پرو 11 امکان پذیر بود.

از دیگر تغییرات می توان به امکان ویرایش ویدیوهای فضایی برای ویژن پرو و ​​برخی از میانبرهای صفحه کلید جدید اشاره کرد. مورد علاقه من Option + Arrow Up / Arrow Down برای جابجایی کلیپ ها بین لایه ها است. این چیزهای کوچک است!

Final Cut Pro برای iPad نیز به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت می‌کند. ابزار تقویت نور و رنگ مبتنی بر هوش مصنوعی که در ابتدا در Final Cut Pro 10.8 برای مک منتشر شد، راه خود را به برنامه iPad باز می کند. این سریع‌ترین راه برای بهبود سریع رنگ، کنتراست و تن کلی عکس‌هایتان است.

ابزار نورپردازی و رنگ مبتنی بر هوش مصنوعی در ابتدا برای Final Cut Pro برای مک منتشر شد اما در این به‌روزرسانی به نسخه iPad راه پیدا کرده است.

در برخی از آزمایش‌های من، این ابزار کار بسیار خوبی را برای شروع فرآیند رنگ‌آمیزی انجام داد. نوردهی کلی را به خوبی تمیز می کند و انتخاب های رنگی سبکی بسیار ظریفی را اضافه می کند. برای تن های رنگی بسیار کمتر، اپل تعداد پیش تنظیم های موجود در برنامه را افزایش می دهد. علاوه بر این تنظیمات از پیش تعیین شده، اپل همچنین در حال اضافه کردن انتقال های استاندارد جدید و آهنگ های جدید به کتابخانه موسیقی متن خود است.

اگر از Apple Pencil Pro برای ویرایش استفاده می‌کنید، در نهایت می‌توانید تمام براش‌های جدید منتشر شده در کنار M4 iPad Pro و ویژگی‌هایی مانند تشخیص شیب و ضربه زدن به بازخورد لمسی را باز کنید. بازخورد هپتیک در iPad به خوبی کار می کند و من بیشتر از آنچه فکر می کردم از آن لذت می برم. این واقعاً روند ویرایش را واقعی تر می کند. در واقع، ای کاش حرکات بیشتر بازخورد لمسی داشتند.

در نهایت، برخی بهبودهای جزئی اما مهم در جریان کار وجود دارد. اکنون می‌توانید اندازه کلیپ‌های خود را در خط زمانی خود با استفاده از ژست خرج کردن تغییر دهید، می‌توانید با خطوط زمانی 120 فریم در ثانیه ویرایش کنید، و حالت تصویر در تصویر پویا است. اپل همچنین اشاره کرد که میانبرهای صفحه کلید جدیدی وجود دارد، اما من فقط یکی را پیدا کردم: Render Entire Timeline.

خوشحالم که به‌روزرسانی‌های مکرر برای نسخه iPad Final Cut Pro را مشاهده می‌کنم، اما هنوز ویژگی‌های بسیار مورد نیازی وجود دارد که این برنامه ارزش طرح اشتراک ماهانه 4.99 دلار را داشته باشد. در بالای لیست آرزوهای من مواردی مانند جداول جستجوی سفارشی، مدیریت فایل بهتر، و برخی دیگر از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد که قبلاً به نسخه دسکتاپ راه یافته اند. از زمان بررسی اولیه، من عمدتاً استفاده از DaVinci Resolve را در iPad شروع کرده‌ام، که همچنان مرا تحت تأثیر قرار می‌دهد که چقدر شبیه به دسکتاپ آن است.

این سه به‌روزرسانی با دوربین Final Cut به پایان می‌رسد، که اکنون می‌تواند فایل‌های HEVC را در Apple Log فیلم‌برداری کند – و دیگر نیازی به چسبیدن به فایل‌های ProRes تشنه‌ی ذخیره‌سازی نیست. ضبط گزارش HEVC هم برای ضبط مستقل یا هم به عنوان بخشی از یک جلسه Live Multicam کار می کند. دوربین Final Cut همچنین شامل پیش‌نمایش LUT در حین ضبط می‌شود، به این معنی که می‌توانید نوردهی و رنگ‌ها را هنگام عکس‌برداری در Apple Log کنترل کنید.

دوربین Final Cut می تواند با سرعت 120 فریم در ثانیه در Apple Log فیلمبرداری کند و دارای یک ابزار صاف کننده جدید است که به شما کمک می کند عکس های خود را کادربندی کنید.

به منظور اطمینان از درست و تراز بودن قاب، اپل یک نشانگر سطح جدید به برنامه اضافه می کند. ابزار تسطیح جدید شامل نشانگرهای شیب، رول و ضربدری برای عکس های بالا به پایین و پایین به بالا نیز می باشد.

معرفی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی و بهبودهای گردش کار نشان‌دهنده گام‌های مهم رو به جلو برای سازندگان محتوا است، اما برخی از خواسته‌های جامعه برای رقابت کامل با شرکت‌هایی مانند داوینچی و ادوبی را برآورده نمی‌کنند. من همچنان می‌خواهم ویرایش مبتنی بر متن، گزینه‌های رنگ‌آمیزی قدرتمندتر و زیرنویس‌های سفارشی را ببینم. جالب است که ببینیم آیا این به‌روزرسانی‌های جدید کاربران جدیدی را تبدیل می‌کنند یا خیر. ماسک مغناطیسی به تنهایی ممکن است دلیل کافی برای تعویض باشد.

منبع: https://www.theverge.com/2024/11/13/24295486/final-cut-pro-11-apple-announced-ai-new-features

تحریریه گوگل سرچ سنترال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *