
بروزرسانی: 02 تیر 1404
2024 سالی بود که صنعت بازی به پایین ترین سطح خود رسید
بازی هایی با شخصیت ها و شخصیت های سیاه رنگ به عنوان اجباری مورد تمسخر قرار گرفتند. شخصیت های مونث که غیرجذاب یا مردانه تلقی می شوند، از چانه DEI رنج می برند. عصر اژدها: حجاب، توسط ترول های راست افراطی به دلیل گزینه های سفارشی سازی مورد انتقاد قرار گرفته است، که به بازیکنان اجازه می دهد شخصیت هایی با زخم های جراحی بالاتر بسازند یا با یک همراه غیر باینری بازی کنند. پس از انتشار بررسی ها، توطئه گران از حرف های عامیانه یا زبان دیگری به عنوان مدرکی استفاده کردند که نشان می دهد BioWare به بازبین ها آموزش می دهد که چگونه در مورد بازی خود صحبت کنند.
حتی عناوینی که هنوز منتشر نشده اند نیز با بمب گذاری مواجه شده اند. بازی های اجباری جنوب نیمه شبدر مورد یک زن سیاهپوست جوان در جنوب عمیق، خشم جمعیت ضد DEI در سکوهایی مانند
اما فشار برای غیرسیاسی ماندن - دستور کار خاص یک فرم سرگرمی که ترجیحات هنری را برای جهان های روایی و فانتزی ترکیب می کند و در عین حال به بازیکنانی که در آن دنیاها زندگی می کنند قدرت می بخشد - نه تنها از یک اقلیت آواز سرچشمه گرفته است. پس از آزادی افسانه سیاه: ووکانگبه برخی از پخش کنندگان زنده دستور داده شد که از صحبت در مورد کووید-19 یا "تبلیغات فمینیستی" خودداری کنند. این دستورالعمل ها اثر معکوس داشتند و پخش کننده ها را تشویق می کردند از کلمات رمزی استفاده کنند که از آنها منع شده بودند: فشار بر استانداردهایی که برای سانسور مؤثر بازیکنان است.
مشتاقانه منتظر است تا سال 2025، پل می گوید که به طور کلی بدبینی بیشتری می شنود، اما "فکر کردن در مورد آن سخت است، چه رسد به پیش بینی." او می گوید اگر یک نکته مثبت وجود داشته باشد، این است که "استخدام بسیار بیشتر از آنچه تصور می شود وجود دارد. نقطه ضعف آن این است که به طور کلی به خصوص در هندوستان، این کار جبران نشده است."
با نزدیک شدن به پایان سال 2024، این صنعت - از بیرون - با ذهنیتی مانند کسب و کار معمولی کار می کند. در اوایل دسامبر، توسعه دهندگان در لس آنجلس گرد هم آمدند تا جوایز بازی را جشن بگیرند. روی صحنه، جف کیلی، مجری برنامه، در میان اعلام بازی، تمجیدها و اجرای اسنوپ داگ، سخنرانی کوچکی ایراد کرد.
کلی گفت: "حقیقت غم انگیز این است که در چند سال گذشته صنعت بازی متحمل اخراج های قابل توجه و بی سابقه ای در سراسر صنعت شده است." "این بر بازی هایی که انجام می دهیم و مهم تر از آن، بر افرادی که بازی هایی را که دوست داریم می سازند، تاثیر می گذارد. ما می توانیم با دلایلی که چرا آن را انجام می دهیم، بحث کنیم و مطمئناً مخالفیم، و صادقانه بگویم، به عنوان یک نمایش، به نوعی در حال مبارزه با نحوه پرداختن به این موارد هستیم. موضوعات به شیوه ای سازنده."
کیگلی از این کلیپ برای اهدای اولین جایزه "تغییر بازی" TGA استفاده کرد، اشاره ای به فردی که تاثیر مثبتی بر صنعت داشته است. سپس نمایش ادامه یافت و اعلامیه هایی بر سرفصل های پروژه های بزرگی مانند ویچر 4 آدرس زیر از آخرین ما توسعه دهنده Naughty Dog.
و در میان همه اینها شبح هوش مصنوعی وجود دارد. هنوز اطلاعات کمی در مورد اینکه چقدر هوش مصنوعی به رشد خود ادامه می دهد و بازی های آینده چگونه ممکن است از آن استفاده کنند وجود دارد، اما این یک نگرانی فزاینده با اخراج کارگران عادی است. هیچ کس نمی داند که صنعت با مشاغل پایدار و غرامت چه زمانی و یا خیر دوباره به حالت اولیه باز خواهد گشت. بله، بازی هایی برای بازی وجود خواهد داشت. سخت است که بگوییم چند نفر می توانند آن را بسازند.
منبع: https://www.wired.com/story/2024-was-the-year-the-bottom-fell-out-of-the-games-industry/